ارسالکننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/13 2:24 صبح
این نوع گرایش عبارت است از اینکه محور و مرکز عالم انسان است. این شاخه از شیطانپرستی به پایهگذاری این فرقه به آنتوان لاوی نسبت داده میشود.او کسی بود که کلیسای شیطان را تأسیس کرد (اولین سازمانی که از لغت شیطان پرستی فلسفی استفاده نمود) در نظر شیطان پرستان فلسفی، محور و مرکزیت عالم هستی، خود انسان است، و بزرگترین آرزو و شرط رستگاری این نوع از شیطان پرستان برتری و ترفیع ایشان نسبت به دیگران است. شیطان پرستان فلسفی عموماً خدایی برای پرستش قائل نمیدانند و به زندگی غیر مادی بعد از مرگ نیز عقیدهای ندارند. به هرحال زندگی این گروه از شیطان پرستان عاری از روحیه مذهبی و معنویت نیز نیست.
در نظر شیطان پرستان فلسفی، هر شخص خدای خودش است. آنها با تکیه بر عقاید انسانی وابسته به دنیا، مطالب مربوط به فلسفه عقلانی را عبث میشمارند و به آنها به دید ترس از مسائل ماوراء الطبیعی مینگرند و تنها به وسیله آن، یک زندگی عقیم و تنها بر مبنای “جهان واقعی” را تشکیل میدهند. به طور شفافی، آموزههای شیطان پرستان فلسفی قدمتی بیشتر از کلیسای لاوی دارد. اگر چه این تصوری از شیطان است، ولی با موقعیت واقعی او تقابل دارد چرا که این تعالیم از آموزههای یهودی-مسیحی نشئات گرفتهاست و شیطان را بدلیل خصوصیاتش پلید نگاشتهاست.
کلمات کلیدی :
شیطان
ارسالکننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/13 2:22 صبح
شیطان پرستی به کشورهای عربی واسلامی آمد
بنا بر اخباری که رسانههای خبری عربیزبان منتشر میکنند گروههای شیطان پرست بار دیگر به کشورهای عربی نظیر مصر، اردن، سوریه، تونس، کویت و ... بازگشتهاند تا بار دیگر فعالیتهای غیر انسانی و غیر دینی خود را از سرگرفته و باعث ویرانی بنیان خانواده و جوامع گردند.
به گزارش سرویس اجتماعی «فردا» گروههای شیطان پرست بار دیگر به مصر بازگشتهاند. برخی روزنامههای این کشور خبر دادهاند تعدادی از جوانان بین ?? تا ?? ساله در جنوب اراضی سیناء تشکیل دادهاند. این افراد درحالی که مشغول به رقصها زشت و حتی برخی روابط نامشروع علنی بودند و برخی نیز پیمانههایی از خون میخورند دیده شدهاند. این منابع میافزایند: مراسمی که از ساعت ?? شب آغاز شده و تا نزدیکیهای صبح نیز ادامه دارد در آن دختران و پسران جوانی حضور دارند که با لهجههای مختلف خلیجی، مصری و عربهای اسرائیل صحبت میکنند.
یکی از جوانان مصری شرکت کننده در این مراسم میگوید: فعالیت ما چهار سال است که آغاز شده و آشنایی ما با یکدیگر هم از طریق چت در سایت فیس بوک بوده است.
برای شرکت در مراسم این گروه، شرایط مختلفی وجود دارد. بهطور مثال دختران جوانان میبایست بکارت خود را از دست داده باشند و در روابط جنسی نامشروع گروهی شرکت کنند. اعضای گروه نیز از روابط جنسی تصویربرداری کرده و آن را بر روی اینترنت منتشر میکنند.
دکتر عبدالمعطی بیومی نماینده شورای پژوهشهای اسلامی و رئیس سابق دانشکده اصول دین، بازگشت دوباره گروههای که اسم خود را شیطان پرست گذاشتهاند را مربوط به نقص در تربیت دینی نظامی آموزشی و خانوادهها عنوان میکند.
وی در گفتگو با پایگاه خبری سعودی کل الوطن میافزاید: خانوادههای مصری در حال حاضر به دنبال نیازیهای مادی و ضروریات این زندگی هستند. این موضوع نیز باعث شده است از توجه به تربیت دینی و اخلاق فرزندان خود غافل شوند. موارد فوق سبب شده است در این بین گروههای ناسالم از فرصت استفاده کرده و با تاثیر گذاری بر فکر و احساسات جوانان چنین گروهها و مجالسی را تشکیل دهند که نمونه آن شیطان پرستی است. استاد بیومی هرگونه ظواهر غربی و مضر بهشکلی که تبدیل به چهره و ظاهر مصر شود را قبل ازدوران فعلی رد کرده است و میافزاید: ما هم اکنون در دورهای استثنایی از تاریخ مصر زندگی میکنیم برای اینکه آنچه امروز به عنوان پرستش شیطان شناخته میشود طی قرنهای گذشته هیچ نمادی در مصر نداشته است و هرگز انحرافات عقیدتی در این کشور به غیر از موارد نادر دیده نشده بوده است. آن انحرافات نیز با آگاهی بخشی و برخوردهای قانونی روبهرو شده بود. اما الان این گروهها با خلاء معنوی و دینی و همچنین کوچک شمردن روح قوانین رشد میکنند و سناریوی آنها در حال تکرار است.
بیومی میافزاید: کوچک شمردن روح قانون بسیار وحشتناک است و اگر این ماجرا ادامه یابد معلوم نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
این استاد دانشگاه ادامه سخنان خود را با مثالی در خصوص بهاییت ادامه داده و تصریح میکند: هرچند مبلغان بهائیت برای ترویج آن تلاش میکردند اما با اعمال قانون مواجه شدند ولی اکنون دوباره بهاییت با گستاخی در حال ظهور است. این ها هم نتیجه کوچک شمردن قوانین و استفاده از ظرفیتهای دولتی فعلی است. ارتباطات در جهان حاضر در سایه تکنولوژیها و شبکههای اینترنی و ماهوارهای گسترد شده و و افکار گروههای مضر و خاطی نیز توانایی تبلیغ پیدا کردهاند. نکته خطرناک این است که این گروهها به شکل فاجعهگونهای در تعدادی از کشورهای عربی درحال گسترش هستند.
اردن
درهمین راستا بنا برگزارش روزنامه القدس العربی ? پسر جوان به همراه یک دختر جوان از سوی پلیس پیشگیری پس از آنکه در باغ خانودگی یکی از پسران کنار هم گرده آمده بودند دستگیر شدند. هر ? نفر این گروه دانشجو بوده و شرایط عمومی آنها طوری بوده است که شک پلیس را به خود جلب کرده بودند. بنا بر گزارش مقامات اردنی تمام وسایلهای عجیب و غریب این گروه از سوی پلیس توقیف شده است. ادوات و وسایلی که در جامعه اردن نامتعارف است و برای استفادههای غیراخلاقی است. یکی از وسایل همراه آنها حتی برای استفاده در روابط جنسی انحرافی بوده است.
سوریه
المحیط مینویسد: همچنین نیروهای امنیتی در دمشق پایتخت سوریه نیز چندی پیش گروهی از جوانان را با توجه به اتهام آنها که در حال انجام فعالیتهایی عجیب شیطان پرستانه بودند بازداشت کرد. بین آنها نیز روبط نامشروع صورت میگرفته است.
بنا برگزاش سیریا نیوز یک منبع آگاه در پلیس این کشور نیز گفت در بازرسیهای صورت گرفته تلفنهای همراه این جوانان مشخص شد که برخی از آنها تصاویر و علامتهای ویژه و موزیکهای مخصوص شیطان پرستان را در گوشیهای خود بههمراه داشتهاند.
تونس
نیروهای امنیتی تونس نیز بیش از ?? نفر را که در ارتباط با موضوع شیطان پرستی بودهاند بازداشت نموده است. روزنامه الاسبوعی تونس در این زمینه خبر داده بود این افراد چندی پیش بخاطر ارتباط با گروهی غیرمجاز یعنی شیطان پرستان بازداشت شدند.
البته نیروهای امنیتی تونس در حدود ?? پسر و دختر جوان را به اتهام انجام مراسمهای مخفی شیطان پرستی بازداشت کرده بود که اکثر آنها دانشجو و یا دانشآموز مقطع دبیرستان بودهاند.
گزارشها نشان میدهد این جوانان بیشتر مکانهای در بین پایتخت تونس برای انجام فعالیتها و مراسمهای خود انتخاب میکردهاند. آنها در این مکانها اقدام به رقصیدن با موسیقیهای تند راک، کشتن سگها و گربههای سیاه میکرده و از سوی دیگر خون آنها را میخوردند. از دیگر اقدامات این گروهها ارتباطهای نامشروع گروهی بوده است.
از دیگر اقدامات این گروه پوشیدن لباس و کلاه سیاهی که بر روی آن تصویر جمجمه باشد و نامگذاری خود به اسامی عجیبی همچون عزرائیل بوده است. دختران اینگروه نیز ناخنهای خود را با لاک سیاه رنگ کرده و به چشمان خود سرمههای مشکی زیادی میزدند.
کویت
در کویت نیز دو سال پیش دهها جوان از افراد گروه شیطان پرست بازداشت شدند. تلویزیون الرای کویت گزارش داد مناطق مسکونی و غیرمسکونی در کویت شاهد هجوم طرفداران افکار انجام دهندگان این مراسم و آئینهای آنها بودهاند. مراسمهایی همچون سجده به سگها و کشتن آنها و لیسیدن خونشان.
روزنامه الیوم کویت نیز گزارش داده است رئیس شواری مادران نمونه به جود این گروهها تصریح کرده و گفته است: این جوانان بهویژه در مدارس خصوصی وباقی نیز در مدارس دولتی دیده میشوند . این گروه، آئینهای عبادی خود را خارج از مدارس و در مناطق خارجی شهر و در سواحل سالمیه انجام میدهند.
مهمترین هدف این جریان ترویج زندگی پوچ و بیمعنا است و ضرر رساند به امنیت جامعه، اقتصاد، فرهنگ و اخلاق (با توسعه فحشا و اعتیاد به مواد مخدر) و نیز اعتقادات و دین مردم از مهمترین دستوردهای فعالیتهای غیر انسانی آنها به شمار میرود.
کاهش امنیت و استحکام خانواده از طریق جدا کردن جوانان از پدر و مادر و رویارویی با یکدیگر و نیز عدم میل به تشکیل خانواده و ازدواج از سوی دستهای از این پیروان منجر به از هم گسیختگی خانواده میشود که ادامه این روند به مرور به نابودی جامعه منجر خواهد شد که مسئولان جوامع مختلف باید هرچه سریعتر جلوی رشد آنها را بگیرند.
علائم مشخص و معناداری که از رشد روز افزون این فرقهها در کشوها دیده میشود، ایجاب میکند تا محققان و دیگران مسئولان از طرق مختلف به مقابله با این جریانات برخیزند.
روشنترین راه برای مقابله با موج رو به گسترش شیطانپرستی، دادن بینش است. وقتی فردی بداند قرار است از نیروی او چه سوءاستفادههایی شود و مروجان شیطانپرستی قصد دارند توان فکری و بدنی او را بازیچه قرار دهند، به هیچ عنوان تحمل نخواهد کرد.
البته این اطلاع رسانی در برخی جوامع بسیار ناچیز است و توان مقابله با این فرقهها را ندارد؛ دلیل این کم کاری هم عدم داشتن اطلاع کافی مسئولان مربوطه در این زمینه است؛ دکتر مظاهریسیف، پژوهشگر علوم دینی در این باره میگوید که آسیب بزرگ «خود کارشناس پنداری» مسوولان فرهنگی باعث شده است که نه کارشناسان بخوبی رشد کنند و نه مسوولان، عملکرد موثری ارائه دهند.
در هر صورت چه بخواهیم چه نخواهیم شیطانپرستان با مسمومترین شعارها و ادبیات فکری وارد کشورها شده و با اقدامات ضد انسانی و ضد دینی خود و با اهداف از پیش تعیین شده به دنبال سستی نظام خانواده، دین و فرهنگ میروند که باید با روشهایی برنامهریزی شده ریشه آنها را قطع و از روند گسترش جلوگیری به عمل آورد.
کلمات کلیدی :
شیطان
ارسالکننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/13 2:15 صبح
شیطانپرستی لاویی
این نوع از شیطان پرستی بر مبنای فلسفه آنتوانلاوی که در کتاب انجیل شیطان تشکیل شدهاست. لاوی موسس کلیسای شیطان بود و تحت تأثیر نوشتههای نیچه، آلیستر کرالی، این رند، مارکی دو ساد، ویندهام لویس، چارلز داروین، آمبروس بیرس، مارک تواین و بسیاری دیگر بودهاست. شیطان در نظر لاوی موجودی مثبت بوده در حالی که تعالیم خداجویانه کلیساها را مورد تمسخر قرار داده و به مسائل جهان مادی نیز اعتنایی ندارد.یک شیطان پرست لاویی، خود را خدای خود میداند، آیین مذهبی این گروه از شیطان پرستان بیشتر شبیه به فلسفه میجیک کراولی با دیدی جلو برنده به سمت شیطان پرستی است. یک شیطان پرست لاویی مدعی آن است که کسانی که خودشان را با شیطان پرستی هم ردیف میدانند باید به طرز فکر گروهی خواص وفادار نباشند و آنها را از لحاظ اخلاقی قبول نداشته باشند. و در ازای آن گرایشهای انفرادی داشته باشند و من تبع باید به طور دائمی یک سر و گردن بالاتر از کسانی باشند که خود را از لحاظ اخلاقی، قوی میدانند و در بشر دوستی خود، بدون تامل عمل کنند.
کلمات کلیدی :
شیطان