کد پرچم
جنگ افزار - آپدیت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، روز قیامت به سه تن لبخند می زند :کسی که شبانه برمی خیزد و نماز می خواند، مردمی که برای نماز، صف می بندند ؛ و مردمی که برای پیکار با دشمن صف می بندند. [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

معرفی اسلحه ی سازمانی آمریکا

ارسال‌کننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/6 10:15 عصر

معرفی اسلحه ی سازمانی آمریکا

تفنگ های تهاجمی ( Assault gun )  مهمترین سلاح یک سرباز در میدان نبرد است . این تفنگ ها معمولاً کالیبرهای 62 / 7 یا 56 / 5 میلی متر را شلیک می نمایند و برای هدف قرار دادن اهداف در مسافت حدود m 600 قابلیت اطمینان ، تعمیر و نگهداری آسان ، وزن کم و جابجایی راحت ، سادگی در کاربرد و ... از ویژگی های مهم و حیاتی یک تفنگ تهاجمی است .
برای مثال تفنگ G3 ( ژ-س ) یکی بدترین تفنگ های تهاجمی است وزن زیاد ، گیرکردن مکرر تیر در لوله ، تکان ( لگد ) شدید هنگام شلیک و ... از اشکالات مهم این سلاح است . شاید مهمترین نکته ای که سبب معروف شدن این سلاح است اثر وحشتناک گلوله ی آن بر روی فرد است که به علت شکل خاص پروفیل نرمی است و سبب ایجاد جراحت های مرگباری می گردد .


بگذریم در این مقاله سعی داریم دوستان را با اسلحه ی تهاجمی سربازان آمریکایی یعنی خانواده ی M16  آشنا کنیم . در سال 1948 یعنی پس از جنگ جهانی دوم بخش تحقیقات ارتش ایالات متحده نیاز خود را به یک سلاح تهاجمی جدید برای سربازان پیاده اعلام نمود .
کار طراحی به بخش آرمالیت از شرکت هواپیما سازی فرچایلد واگذار شد . سلاح جدید باید دارای کالیبر 56 / 5 می بود و توانایی نفوذ به کلاه آهنی استاندارد از فاصله ی 500 متری را می داشت .
سلاح جدید توسط سر طراح کمپانی ( یوجین استونی ) و بر پایه ی سلاح قبلی او یعنی AR – 10  طراحی گردید . نمونه های اولیه در سال 1968 ساخته شد که نتایج جالبی در بر نداشت . سلاح جدید AR – 15 نام گرفت و بعدها نام معروف M 16  بر آن گذاشته شد
در سال 1959 امتیاز تولید سلاح به کمپانی کلت واگذار گردید . انواع اولیه M16 مشکلات زیادی داشتند . طی سال های 65 تا 67 در خلال جنگ ویتنام ، عملکرد ضعیف سلاح در آب و هوای به شدت مرطوب آن کشور و ایراداتی مانند گیر کردن تیر و از کار افتادن سبب وارد آمدن تلفات سنگینی به نیروهای ایالات متحده گردید . طرف  مقابل  نیروهای  آمریکایی  یعنی ویتنامی ها ، از سلاح منحصر به فرد AK – 47   ( کلاشینکف ) بهره می جست .
پس از جنگ ویتنامی اصلاحات متعددی بر روی سلاح انجام گرفت و این سلاح به یکی از بهترین سلاح های جهان بدل گشت .
گونه های مختلفی از سلاح M 16  ساخته شده که آخرین مدل بهسازی شده در سال 1994 معرفی گردید . ( M 16 A4  ) بدنه ی سلاح از آلومینیوم ریخته گی است و گلنگدن از نوع چرخشی می باشد . وزن سلاح 4 / 3 کیلوگرم و یک ریل در زیر لوله امکان نصب نارنجک انداز M253  بر روی سلاح را می دهد . دوربین های مختلفی برای سلاح طراحی و عرضه گردیده .

 لوله دارای 6 خان راستگرد می باشد و اسلحه به طریق فشار گاز باروت مستقیم مسلح می شود .سرعت نواخت تیر بین 700 تا 950 تیر در دقیقه است و سرعت خروجی گلوله از لوله 950 متر بر ثانیه می باشد .
گونه ی کوچکتری از سلاح با نام M4 A1 نیز عرضه گردیده که در کلاس کاربین است ( تفنگ های بین تفنگ تهاجمی و مسلسل های کوچک ) M4 دارای قنداق تلسکوپی است و طول لوله آن کوتاه تر شده . بنابراین برای مأموریت های درون شهری و ضد ترور مناسب می باشد .
بسیاری از نیروهای نظامی و انتظامی از M 16 استفاده می نمایند و بسیاری از کشورها نیز سلاح را تحت لیسانس تولید می کنند .  حزب ا... لبنان نیز از این سلاح به طور گسترده بهره می برد .




کلمات کلیدی : جنگ افزار

غرش خاموش رعد در قلمرو آسمان

ارسال‌کننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/6 10:13 عصر

غرش خاموش رعد در قلمرو آسمان

              

دسامبر سال 2006 که وزارت دفاع انگلستان قرارداد تولید خودروی هوایی بی سرنشین بسیار پیشرفته ای موسوم به تارانیس را به سازندگان پیشروی صنعت هوافضا اعلام کرد، معلوم نبود محصول نهایی چه چیز متفاوتی از کار درخواهد آمد تا نگاه کارشناسان را به خود خیره کند، اما اینک خودروی هوایی تمام خودکار و کاملا توسعه یافته تارانیس یک سروگردن بالاتر از همه خودروهای هوایی بی سرنشین (UAV) تاکنون تولید شده می خواهد نه تنها به عنوان یک جت جنگی بسیار پیشرفته و خودکار به دنیای هوانوردی معرفی شود، بلکه فراتر از آن قصد دارد لقب جنگجوی آینده آسمان ها را به خود اختصاص دهد و البته به رغم اطلاعاتی که تا همین جا درباره مشخصات فنی و قابلیت های ممتاز این جنگنده استثنایی 216 میلیون دلاری منتشر شده، بعید نیست آسمان نبردهای آینده شاهد یکه تازی اعجوبه همه فن حریفی به نام تارانیس باشد که همتای لقب اساطیری اش ـ خدای رعد ـ سینه آسمان را بشکافد.
این هواپیمای کاملا پیشرفته بی سرنشین قادر است با سطح بالایی از عملکرد خودکار، عملیات مختلفی ازجمله انتقال سلاح به میادین جنگی در قاره ای دیگر را به انجام برساند. سازندگان تارانیس معتقدند این جت جنگنده یکی از بزرگ ترین خودروهای هوایی بی سرنشین جهان را معرفی خواهد کرد که پروژه ساخت آن با هدف طراحی و به پروازدرآوردن یک هواپیمای بی سرنشین طی 4 سال کلید خورده است که نتیجه آن ارائه یک هواپیمای تهاجمی دوربرد برای آینده در ناوگان آینده نیروی هوایی سلطنتی انگلستان است.

این هواپیمای دوربرد که از قضا خیلی سریع و مخفی پرواز می کند به خوبی قادر است طیف متنوعی از آرایش مهمات و تدارکات را بر فراز شماری از هدف های مختلف به خدمت گرفته و حتی می تواند از عهده دفاع از خودش در برابر حمله هواپیما های سرنشین دار و بی سرنشین دشمن برآید. تارانیس در واقع نخستین برنامه تولید خودروی هوایی جنگی بی سرنشین (UCAV) وزارت دفاع انگلستان است که سرمایه گذاری تحقیقاتی خودش را به مدت 10 سال روی فناوری های پیشرفته خودروی هوایی بی سرنشین و همچنین نوع جنگی آن متمرکز کرده است و به برنامه چندملیتی اروپا در همین زمینه موسوم به نرون نپیوسته است. در همین رابطه صنایع بزرگی ازجمله بی.ای.ایی، رولز رویس، کاینتیک و اسمیتث که سرمایه گذاری های پر و پیمانی در بخش خصوصی برای یک رشته از برنامه های تولید خودروهای هوایی بی سرنشین دارند، تیم صنعتی طراحی و ساخت این پروژه را تشکیل می دهند و به واسطه اهمیت و کیفیت بالای محصول نهایی هر یک مسوولیت بخشی از آن را بر عهده دارند.

بخش هایی ازجمله برنامه ریزی کلی تولید و بسیاری از فناوری های پیشرفته در زمینه مشاهده پذیری پایین و مخفیانه، یکپارچگی سامانه ها و زیرساخت کنترل سامانه، جنبه های مرتبط با خودکاری سامانه، تامین سامانه های نمایش و درجه بندی سوخت، سامانه کامل واحد قدرت الکتریکی، سامانه احتراق و نصب آن و بالاخره توسعه و تحویل برنامه محاسباتی کنترل پرواز نمونه ای از مسوولیت شرکت ها در پروژه تارانیس به شمار می رود. علاوه بر این بخش ها، شرکت فناوری های سامانه های یکپارچه وظیفه تامین پیشرفته ترین مجموعه پشتیبانی هوایی موسوم به C4ISTAR را برای تارانیس بر عهده داشته است که این بسته شامل بهترین های رایانه ها، فرماندهی، کنترل، مخابرات، هوشمندی، دیده بانی و تجسس، هدفیابی و شناسایی می شود. ضمن این که برای پروژه تارانیس از تجربیات سابق شرکت های طرف قرارداد در زمینه ارتقای افزون تر قابلیت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری چنین هواپیماهایی برای کارآمدتر کردن تعقیب اهداف سرزده (POET) و همچنین بررسی قابلیت توانا ساختن شبکه و طراحی ساختار C4ISTAR برای سامانه های هوایی آینده نیز استفاده شده است.

? پرنده ای که می خواهد متفاوت باشد

خودروی هوایی تارانیس به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروهای هوایی بی سرنشین دنیا تقریبا اندازه ای همتای جت پیشرفته آموزشی هاوک Hawk با 35/11 متر طول، 98/3 متر ارتفاع و طول بالی معادل 94/9 متر است. براساس همین اعداد و ارقام انتظار می رود وزن این پرنده بزرگ حدود 8 تن باشد که در مقام مقایسه هاک وزن بدنه و موتور و تجهیزاتی معادل 45/4 تن و وزن تیک آفی برابر با 1/9 تن دارد. در توصیف خاص بودن این پرنده پرواز مخفی همین بس که کلیه قطعات، بخش ها و سامانه های پروازی آن به طور اختصاصی و از سوی شرکت نامداری توسعه و ارائه شده است.

این خودروی هوایی خاص از شکل بال دلتایی پیروی می کند و چرخ های آن یا ارابه فرودش از نوع سه چرخه است. تصاویر ویدئویی تولید شده توسط رایانه سامانه تیک آف کردن و برخاستن هواپیما از یک باند صاف و روکشدار را نشان می دهد. البته خودروی هوایی تارانیس از لحاظ فرم و شکل ظاهری و نه از جهت مقیاس شبیه خودروی هوایی بی سرنشین دلتایی شکل است که گروه بی.ای.ایی پیش از این با نام راون عرضه کرده است. تارانیس از سامانه عامل کنترل پروازی مقدماتی سود می جوید که شرکت طرف قرارداد به دنبال راهبرد طراحی با ریسک پایین برای تولید نسل سوم سامانه های رانش فعال مستقیم (DDV) آن را به عنوان بخشی از برنامه مشترک جنگنده های ضربتی تک های هوایی و مخصوص تارانیس توسعه بخشیده است. درخصوص چرخ ها، ترمزها و سامانه های کنترل ترمز نیز از آخرین محصولات سامانه های ترمزی هوافضای شرکت دانلوپ برای تارانیس بهره گرفته شده است.

? یک موتور دگرگون شده

مسوولیت توسعه موتور مخصوص برای تارانیس با شرکت معروف رولزرویس است. تارانیس می تواند قدرت خود را از موتور Adour 951 کسب کند که از فاصله تعمیر و نگهداری و تنظیمات هدفی معادل 4000 ساعت برخوردار است. این موتور در واقع مدل اقتباسی از نمونه قبلی همین موتورهاست که نیروی پرتابی یا پیشرانه ای معادل 6480پوند و در نتیجه افزایشی 8 درصدی در نیروی موتور را در مقایسه با مدل قبلی به تارانیس می بخشد. مناسب سازی و اصلاحات صورت گرفته در موتور 951 شامل به کارگیری مواد بهینه سازی شده در بخش گرمایی با هدف ارائه پایداری و مقاومت بیشتر، طراحی پروانه جدید برای تأمین توان پیشرانه بالاتر و همچنین پیش بینی کنترل دیجیتال به جای کنترل هیدرودینامیکی است. با این اوصاف سامانه کنترل موتور دیجیتال کاملا مستقل و قدرتمند (FADEC) می تواند حفاظت کامل نوسانات موتور، کنترل کاملا خودکار و همچنین بازیابی و بهبود موتور را به تارانیس پیشکش کند.

? ایستگاهی برای فرمانده زمینی

زیرساخت کنترل زمینی وظیفه تامین برنامه ریزی و فرماندهی ماموریت تارانیس و همچنین کنترل اختصاصی آن در خلال حرکت هواپیما روی باند، برخاستن، بازیابی و بازگشت بر عهده دارد. علاوه بر این، کنترل زمینی کار برقراری اتصال و ارتباط برای ارسال و گرفتن داده های ماموریت و تصویربرداری به تارانیس و بالعکس از سامانه های عمومی و نامحدود اطلاعات فضای نبرد را صورت می دهد. در همین رابطه، کنترل زمینی تارانیس به فناوری های پیشرفته سامانه های مدیریت ماموریت در سطح یگان نظامی، کنترل و برنامه ریزی ماموریت و کنترل بار مفید ازجمله استخراج و آنالیز داده های تصویربرداری مجهز شده است. ضمن این که مجموعه کنترل زمینی تارانیس تحت فناوری مدیریت یکپارچه سازی سامانه ها و تایید صلاحیت زیر ساخت کنترل زمینی برای میزبانی خودروهای هوایی است.

? قابل اعتماد برای هر نوع ماموریت

در کنار تمامی مشخصات فنی بارز و اختصاصی، طراحی سامانه های ماموریتی پیش بینی شده روی خودروی هوایی تارانیس همان چیزی است که دست و بال این جنگجوی سریع و رادار گریز را برای هر کاری باز گذاشته است: نفوذ دزدکی به حریم دشمن، دیده بانی و شناسایی، حمل و انتقال مهمات و تدارکات، سلاح های پیشرفته و خیلی وظایف دیگر که هنوز آشکار نشده بخشی از قابلیت های آشکار و پنهان تارانیس در قلمروی هوایی است. این سامانه های ماموریتی شامل طراحی سامانه های باز پیشرفته با انعطاف پذیری و قابلیت تغییرپذیری بسیار بالا است که بر اساس مدل طراحی توسعه یافته برای جت آموزشی پیشرفته هاوک و هواپیمای تایفون و موشک زمین به هوای دریایی برای هواپیماهای فوق سریع اجرا و پیاده شده است.

فناوری پیشرفته بسیار مهمی که آلبوم ویژگی های شاخص این اعجوبه بی سرنشین را تکمیل می کند، سامانه های هوشمندی است که سطح بالایی از کارآمدی و راندمان عملیاتی بهبود یافته و خودکار را برای آن به ارمغان آورده است. به نحوی که برای ماموریت های دیده بانی، تجسس و شناسایی هوابرد، سامانه استخراج و جمع آوری تصاویر (ICE) پیش بینی شده برای تارانیس، امکان جمع آوری و توزیع خودکار داده های تصویربرداری را با کیفیت بالا و اختصاص پهنای باند بسیار کم میسر می سازد. از طرفی یکپارچه شدن سامانه استخراج و تجمیع تصاویر با سامانه های کنترل خودرویی تارانیس، فراهم کننده ویژگی خودکاری و انعطاف پذیری بالای آن بوده و امکان تولید یک تصویر واحد سطحی یکپارچه را از میان شبکه ای از حسگرها فراهم می کند.



کلمات کلیدی : جنگ افزار

معرفی سوخو-34

ارسال‌کننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/6 10:11 عصر

معرفی سوخو-34

سوخوی 34 که ناتو آن را FallBack نام گذاری کرده یک جنگنده بمب افکن پیشرفته تهاجمی دو سرنشین است.این جنگنده-بمب افکن برای جایگزینی سوخوی 24 طراحی شده است. 

 

 

 

این جنگنده بمب افکن می شود گفت که نسخه ای ازSu-27 Flanker است.طراحی آن در اوایل 1980 آغاز شد و در 13 آوریل 1990 اولین پرواز آزمایشی را تجربه کرد.نخست این جنگنده بمب افکن Su-27IB نام گذاری شد.

مسائل مالی شرکت سازنده باعث توقف مکرر پروژه شد و باعث شد مدل آزمایشی آن تحت قوانین مختلف تخصیص به نمایش درآید.زمانی که خبر آن در مطبوعات پخش شد از آن با نام Su-34 یاد شد.سومین مدل آزمایشی این پرنده در نمایش هوایی پاریس در سال 1995 شرکت کرد و نام Su-34MF به خود گرفت. همچنین در نمایش هوایی MAKS در سال 1999 نام Su-34MF, multi-functionبر روی این جنگنده-بمب افکن گذاشته شد. اخیرا نیروی هوایی روسیه این جنگنده-بمب افکن را فقطSu34 معرفی کرده است.

در طراحی شکل بال ها سکان عمودی و خروجی موتور ها تقریبا شبیه به Su-27/Su-30 "Flanker" Su-30/Su-33 "Flanker-D"/Su-35 "Flanker-F" برای افزایش ناپایداری(مانور بیشتر) و کاهش نیروی پسا عمل شده است. دماغه هواپیما به کلی تغییر کرده و کاکپیت هواپیما به شکل دونفره side-by-side طراحی شده.Su-34 موتور های Su-27 را در خود حفظ کرده اما با تابت ماندن شکل ورودی ها بیشترین سرعت این جنگنده به 1.8 ماخ رسیده است.

برخلاف Su-27 ،Su-34 دارای شیشه کاکپیت مدرن رنگی CRT و صفحه نمایش چند منظوره است.الکترونیک هوایی همچنان بر پایه V004 و UOMZ لیزری/تلوزیونی است و سیستمی برای تشخیص و هدایت دقیق مهمات تعبیه شده است.

این جنگنده همچنین از رادار v005 نیز بهره می برد. Su-34 به تجهیزات جنگ الکترونیک ECM نیز که شامل سیستم شناسایی مادون قرمز پرتاب موشک(infrared missile launch detection system) است،استفاده می کند.کابین آن کاملا زره پوش است(با هفده میلیمتر تیتانیوم تقویت شده).

تفاوت اساسی کاکپیت این جنگنده-بمب افکن این است که فضای وسیعی را برای خدمه فراهم میکند.از قبیل یک آشپزخانه کوچک توالت،و تخت خواب برای خدمه.(جلل خالق.هواپیماهای مسافربری ما چنین امکاناتی ندارن،نزاح کردم)در طراحی کاکپیت راحتی خدمه مهم ترین شرط را به خود اختصاص داده.از جالبترین امکانات آن این است که می تواند به سمت عقب (یعنی هواپیمای تعقیب کننده) موشک شلیک کند این هواپیما می تواند موشک های R.73 را از دریچه ی مخصوص شلیک کند.

در ضمن این جنگنده یا بهتر بگم این بمب افکن همه کاره رویای هولناکی برای هر ناوی محسوب می شود چون رادار آن یک سیستم ناوبری دریایی کامل برای درگیری با ناوها و زیر دریایی ها دارد تازه این سیستم با موشک هایتوربوجت آلفا با بیش از سه ماخ سرعت(سرعت موشک) کاملتر هم می شود

بمب افکن SU.34 بدون سوختگیری می تواند تا 4000 کیلومتر را با جنگ افزار کامل بپیماید

در هر حال جنگنده ی SU.34 یکی از بهترین بمب افکن های ضربتی محسوب می گردد پلاتیپوسی که به طور کامل خود را با همه چیز وفق می دهد.

Su-34 راحتی کاملی را برای خلبانان در نبرد های هوایی فراهم می کند.خلبانان می توانند از نسل جدید کامپیوتر ها وتجهیزات الکتونیکی استفاده کنند.این تجهیزات می توانند بمب های جنگنده بمب افکن را به سمت هدفی که به خوبی استتار شده بدون محدودیت آب و هوایی و با خطای فقط چند متر تا ارتفاع 250 کیلومتری از سطح زمین روانه کنند.سوخوی 34 به زودی وارد اسکادران بمب افکن ها می شود که دارای هوش مصنوعی بسیار بالا و سیستم امنیتی فوق العاده است.

 

مشخصات


سرنشین:2
طول: 23.34 متر

فاصله از بال دوسر بال: 14.7 متر

وزن با بار: 39,000 kg

بیشترین وزن برخاست: 45,100 kg

پیشران: 2× Lyulka AL-35F turbofans, 137.2 kN (30,845 lbf) with afterburner each

Performance

بیشترین سرعت

ارتفاع زیاد: Mach 1.8

ارتفاع کم: Mach 1.14 ph در سطع دریا

شعاع عملیاتی: 1,100 km 

پرواز بدون سوخت گیری: 4,000 km

سقف پرواز: 15,000 m49,200 )ft)

وزن نسبت به مساحت بال: 629 kg/m² 

نیروی تراست نسبت به وزن: 0.68




کلمات کلیدی : جنگ افزار

نفربر زرهی Fuchs

ارسال‌کننده : سیاوش قربان زاده در : 90/8/6 10:8 عصر

Fuchsنفربر زرهی


فوکس یک نفر بر آلمانی آبی و خاکیست که به منظور حمل سرنشین طراحی و تولید گشته است. بعد اینکه چندین نمونه اولیه ساخته و مورد آزمایش قرار گرفت ،اولین نمونه های اصلی از این خودرو زرهی در سال 1979 توسط Thyssen Heinschel تولید شد.
این نفر بر که با مشخصه اصلی خاکی و آبی بودن جهت حمل سرنشین ساخته شده بود به جهت اضافه شدن قابلیت اینکه به عنوان یک APS توانایی حمل 14 سرباز را به صورت نشسته و جداگانه در محفظه حمل سرنشین خود داشته باشد،مورد اصلاح قرار گرفت.
فوکس به عنوان وسیله نقلیه حمل بار می تواند تا 3 تن بار را در درون محفظه زرهی خود حمل کند، همچنین توانایی تبدیل شدن به آمبولانس زرهی را نیز داراست.
این نفربر پس از اعزام 21 هزار سرباز به عراق وارد خدمت شد. یکی دیگر از ویژگی های این نفربر در این است که قادر است بیش از 10 نفر را حمل کند و این قابلیت در شرایطی است که این خودرو به هیچ سلاحی مجهز نمی باشد.

 

ارتش آلمان از این نفر بر تنها به عنوان حامل راداری نظارتی در میدان جنگ و نیز وسیله جنگ الکترونیک (بدون قابلیت آبی و خاکی) ، مرکز ارتباطات و فرماندهی و نیز خودرو شناسایی NBC ،استفاده می کند. کشورهای دیگر از مدلهای دیگر این نفربر استفاده میکنند .

ارتش امریکا نیز M93 Fox را به عنوان NBC تعیین کرده و بیش از 300 نمونه را در اختیار گرفته است.


از دیگر تجهیزات این نفر بر می توان از موارد زیر نام برد:
81 میلیمتری -120 میلیمتری mortar - و یک نسخه IFV از canon 25 mm نصب شده در روی سقف خودرو.از جمله مشتریان این نفر بر(به استثنای NBC ) میتوان از ترکیه، عربستان سعودی، ونزوئلا و هلند نام برد.
مشخصات:
ورود به خدمت:1979
خدمه: 2 نفر
سرنشین : تا 14 نفر
وزن: 17 تن
طول : 6.83 متر
عرض : 2.98 متر
ارتفاع:2.3 متر
موتور:Mercedes-Benz OM 402A diesel
قدرت موتور: 320 اسب بخار
حداکثر سرعت: 105 کیلومتر بر ساعت
سرعت حرکت در آب: 10 کیلومتر بر ساعت
برد: بیش از 800 کیلومتر
شیب: 75درصد
شیب جانبی: 35 درصد



کلمات کلیدی : جنگ افزار

ابزار نمایش رتبه گوگل یا پیج رنک ,

.

, .
mouse code

کد ماوس