کد پرچم
زندگی نامه ی مسعود اوزیل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید و آن را با بردباری و آرامش بیارایید [امام صادق علیه السلام]

زندگی نامه ی مسعود اوزیل

ارسال‌کننده : سیاوش قربان زاده در : 90/9/1 9:24 عصر

زندگی نامه ی مسعود اوزیل
به گزارش رحماء «مسعود اوزیل» عضو مسلمان تیم ملی فوتبال آلمان است که بیست دقیقه قبل از ورود به زمین، با خواندن آیاتی از قرآن، از خداوند کمک می‏طلبد.
این ستاره ترک‏تبار آلمان در جام جهانی 2010 می‏گوید: «من در خانواده‏ای مذهبی رشد کرده‌ام و از دوران کودکی در چنین فضای خانوادگی تحت تربیت قرار گرفتم».

جالب است بدانید که این هافبک بازی ساز باشگاه وردربرمن، با وجود 21 سال سن، نه تنها برخلاف بسیاری از ستاره‏های غربی هنر و ورزش، از سنت ازدواج دوری نکرده است بلکه با دختری آلمانی ازدواج کرده و او را نیز به دین اسلام مشرّف نموده است.

اوزیل که گل زیبای او به تیم ملی غنا یکی از صحنه‏های به‏یادماندنی جام نوزدهم است، حتی به عبادت دشواری مانند روزه هم پایبند است. وی در این باره می‏گوید: «من در حالی که روزه‏دار هستم تمرین می‏کنم و یا به بازی می‏پردازم.

البته در دوران کودکی برای گرفتن روزه مشکل داشتم؛ اما الان با زبان روزه می‌توانم تمرین و بازی کنم. خوب به خاطر دارم پدر و مادرم و دیگر اعضا خانواده‌ام بدقت به انجام این فریضه پایبند بودند ؛ اما برای من سخت بود. اما الان مشکلی ندارم. اگر هم زمانی به هر دلیل نتوانم روزه بگیرم به محض این که حالم خوب شود، اقدام به گرفتن روزه می‏کنم. ضمن اینکه قضای روزه‏های نگرفته را هم در طول سال به جا می آورم». 
شایان ذکر است که کشور آلمان ـ محل تولد و زندگی مسعود اوزیل ـ به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص، این سال‏ها روزهای بسیار بلندی دارد که روزه‏داری را مشکل می‏کند. مثلا اذان صبح در ماه مبارک امسال حدود ساعت 2 بامداد و اذان مغرب حدود ساعت 22 شب است. تمرین و مسابقه در این شرایط که شخص روزه‏دار باید 20 ساعت امساک کند امری بسیار دشوار است.

مسعود اوزیل و همسر و دوست سابقش به آفریقای جنوبی رفته اند تا نماد اسلام مدرن در دنیای پر خشونت و ژر فحشای امروز باشند. او که از مدتی قبل با بیوه آنا ماریه بلوم (آنا ماریه کانر که پس از یک ازدواج ناموفق نام فامیلش برای همیشه بلوم شد و خواهر سارا کانر خواننده نیز هست) دوست بود حالا به ازدواج او در آمده و آنا نیز که شیفته منش مسعود شده بود گرایش به دین اسلام را به دلیل علاقه به مسعود و سپس آشنایی با قرآن پذیرفت. اکنون نام او ملک است. این زوج سعی دارند در دنیای به پستی گرائیده امروز نماد مسلمانانی باشند که هم در زندگی دنیا موفقند هم در آخرت. مسعود اوزیل از عوامل مهم راهیابی آلمان به دیدار یک چهارم نهایی بوده است و احتمال آن می رود که در فهرست نهایی بهترین تیم جام جهانی 2010 نیز جای بگیرد. او پیش از هر مسابقه قرآن می خواند و آرامش و اخلاق مناسب او در زمین شهره شده است. یکی از رسوم غلطی که اوزیل و همسرش به آن بی توجه بوده اند تفاوت سنی آن دوست: اوزیل 21 ساله است و ملک 28 سال دارد.




ابزار نمایش رتبه گوگل یا پیج رنک ,

.

, .
mouse code

کد ماوس